czwartek, 24 lipca 2014

#6 - Zwiastun

Cześć kochani! :)
Nie było mnie ponad tydzień, więc dzisiaj będzie upragniona notka, o którą prosiło mnie już kilkanaście osób.
Jak sam tytuł wskazuje, zajmiemy się dzisiaj zwiastunem.
Jest wiele autorek blogów z opowiadaniami, które chcą mieć zwiastun, ale nie potrafią go zrobić, więc ja tutaj pokarzę jak to się robi.
Zwiastuny robię od około półtora roku i kilka już w życiu zrobiłam. Pisałam kilka blogów z opowiadaniami i każde opowiadanie miało zwiastun wykonany przeze mnie. Zaprezentuje wam jeden z moich zwiastunów:



Podam wam jeszcze link do mojego kanału na Youtube gdzie znajdują się wykonane przeze mnie zwiastuny - https://www.youtube.com/channel/UC6zmZUDYrLCbbtbYqkmPM4A

A teraz przejdziemy do tego jak wykonać taki oto zwiastun :)


1. Ściągamy na swój komputer program Windows Movie Maker 2,6
Systemy Windows w naszych laptopach oraz komputerach, mają wgrany program do tworzenia filmów o nazwie Windows Live Movie Maker, który szczerze jest bezużyteczny moim zdaniem. Ja ściągnęłam Windows Movie Maker 2,6 ze strony dobreprogramy.pl i z tego programu jestem mocno zadowolona.
Ostatnio modny jest także program Sony Vegas, ale w nim nigdy nie pracowałam, więc nic nie powiem na jego temat. Podobno jest tak samo dobry jak Windows Movie Maker 2,6

2. Kiedy zainstalujemy program, otwieramy go i zaczynamy tworzyć.



2. Klikamy na ''Importuj obrazy''




3. Teraz możemy wybrać z naszego komputera takie gify jakie chcemy i klikamy ''Importuj''

  • Przypominam, że gif to ruchomy obrazek/zdjęcie!
  • Możemy wybrać jeden gif i wcisnąć ''Importuj'' lub kilka tak jak na screenie!




4. Kiedy gify się wgrają do programu, możemy zacząć tworzyć napisy, więc klikamy ''Utwórz tytuł lub napisy końcowe''




5. Wybieramy, w którym miejscu chcemy dodać tytuł, czyli napis na filmie.




6. Teraz wpisujemy to co chcemy, aby znalazło się na filmie i klikamy ''Zmień animację tytułową''




7. Podczas zmieniania animacji tytułowej, możemy się trochę pobawić, ponieważ jest dużo wariantów do wyboru.
Animacja tytułowa to styl w jakim dany slajd napisowy będzie wyświetlany. 




8. Po wybraniu animacji tytułowej, przechodzimy do ''Zmień kolor i czcionkę tekstu'' i znów możemy się pobawić, bo jest tego bardzo dużo.




9. Gdy skończymy edytować kolory i czcionkę, klikamy ''Gotowe''.




10. Gdy skończymy napis, możemy dodać gifa, czyli klikamy na wybranego gifa i trzymając go myszką, przenosimy na pasek, tak jak jest to pokazane na screenie. Tak robimy z każdym gifem.




11. Jeśli dodamy kolejnego gifa, możemy ustawić coś takiego jak ''przejście'', wiec klikamy na ''Przejrzyj przejścia wideo''
Przejścia wideo to coś takiego co dodaje się pomiędzy gifami, aby zrobić ładne przejście. Ja nie często z tego korzystam.




12. Teraz klikamy ''Pokaż serię ujęć'', a zaraz wrócimy do przejść wideo.
Seria ujęć po prostu dużo ułatwia i dlatego podczas dodawania niektórzy rzeczy, ją otwieram.




13. Wróćmy do przejść wideo: Wybieramy przejście i przenosimy je tak samo jak gifa.




14. Gdy dodamy przejścia klikamy ''Przejrzyj efekty wideo''




15. Tutaj wybieramy jak mają wyglądać gify, czyli, że mają być na przykład w kolorze sepii, czy czarno-białym, ale efektów jest bardzo dużo do wyboru.




16. Kiedy wybierzemy jakiś efekt, przenosimy go na danego gifa.




17. Gdy dodamy efekty, klikamy na ''Importuj audio lub muzykę''




18. Wybieramy piosenkę z naszego komputera i pojawia się ona w kolekcji.




19. Teraz zmieniamy z serii ujęć na ''Pokaż oś czasu''




20. Myszką chwytamy piosenkę i przenosimy ją równo na początek pierwszego slajdu na osi czasu.




21. Piosenkę skracamy na taką długość jaką chcemy, łapiąc ją na samym końcu i trzymając, jadąc w lewo.




22. Teraz klikamy na piosenkę PRAWYM przyciskiem myszy i możemy ustawić ''Stopniowo zmniejszaj głośność'' oraz ''Stopniowo zwiększaj głośność''
Te dwa ustawienia oznaczają, że piosenka będzie się zaczynała od wyciszenia i będzie się powoli podgłaszała oraz, że piosenka na końcu będzie się powoli sama ściszała.



23. Następnie klikamy na wybrany gif PRAWYM przyciskiem myszy i wyskakuje nam okienko gdzie są ustawienia ''Stopniowo rozjaśni'' i ''Stopniowo ściemnij''
To ustawienie daje tylko taki efekt rozjaśniania gifa na początku i ściemniania na końcu.



24. Gdy ukończycie swój filmik, klikacie na ''Plik''




25. Następnie ''Zapisz plik filmowy...'' i koniec.





Właśnie tak robi się zwiastun. Ten zwiastun pokazowy składał się tylko z dwóch gifów i jednego napisu, więc trwał krótko, ale taki zwiastun do opowiadania powinien trwać moim zdaniem 1:20 - 2:00 min., nie dłużej, nie krócej.


Jeśli macie jeszcze jakieś pytania dotyczące tego postu, to możecie je zadawać w komentarzach, a ja odpowiem na pewno na wszystkie

Nie wiem kiedy pojawi się kolejna notka, ale z pewnością jeśli będę miała chwilkę to tutaj zajrzę i coś napiszę. A tak w ogóle to dziękuję każdemu kto czyta te posty i je komentuje <3

Bajo, do następnego xX

5 komentarzy:

  1. Dziękuje że pokazałaś jak zrobić zwiastun na pewno to wykorzystam. Mogłabyś pokazać jak zmienić nazwę linku jest mi to strasznie potrzebne a nie mam pojęcia jak to zrobić. W Tobie cała nadzieja. Z góry dziękuje :-)
    Lou.xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmiana linku... to chodzi o to, że wyświetla się jakiś napis, a jak się go naciśnie to się przenosimy na jakąś inną stronę, tak? Jeśli chodzi o to to pokażę to może dziś jeśli zdążę.

      Usuń
  2. Czy jak ściągnę Windows Movie Maker 2,6 to mogę też przez to mieć wirusa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wirus może przejść przez wszystko, ale czytałam (i sama ściągałam) z dobreprogramy.pl i nic u mbie nie było :)

      Usuń